torsdag den 9. juni 2011

10 nytteløse skønhedsting, der bare ikke giver mening...

Ligeså glad jeg er for dullegrej, ligeså stort et spørgsmålstegn kan jeg somme tider være overfor det. Her er 10 skønhedsting, som jeg af den ene eller anden grund bare ikke synes giver mening.


1. Creme til alle hudtyper

Altså mig bekendt er vi alle forskellige, og det gælder også vores hud. Jeg forstår simpelthen ikke, hvordan man kan få glæde af en creme, som er beregnet til alle hudtyper. Tør hud har ét behov, fedtet hud har et andet behov og kombineret hud har et helt tredje. Det giver derfor ikke mening at én creme skal kunne gøre gavn på alle hudtyper, hvilket leder mig til at tro, at cremen i sidste ende egentlig ikke rigtig gør ret meget.


2. Matas Pointshop

Man kan nu få et gratis medlemskab i Matas' kundeklub. Det betyder, at man for hver 10 kr,- man køber for får 1 point, og når man så har et vist antal point, så kan man via sine point "købe" en ting. Så langt så godt. Dét jeg så simpelthen synes er så åndssvagt er, at jeg således skal købe varer svarende til 2000 kr,- (!!!) for at kunne indløse point til en Rimmel mascara, der koster ca. 100 kr,-. Det giver ikke mening, og er efter min mening en amatøragtig og åbenlyst nærig/grådig måde at lave markedsføring på.


3. Læbestifter i umulige farver

Med mindre man er goth punker, så er f.eks. denne her læbestift fuldstændig umulig at gå med. Ens mund kommer sandsynligvis til at ligne en indsnøret hønserøv og den sorte farve vasker uden tvivl farverne i resten af ansigtet helt ud. Den eneste jeg synes, der måske kunne slippe afsted med denne her er en afrikaner. Men stadigvæk forlanger Urban Decay 109 kr,- for den. Good luck with that...


4. Designer blyantspidsere

Hvad er pointen i, at alle mærker skal have en særlig blyantspidser, som koster spidsen af et jetfly, når man kan gå ned at købe én til 10-15 kr,- et hvilket som helst andet sted? Jeg ved godt, at nogle mærker fremstiller eyeliners, lipliners osv i nogle underlige størrelser (hvilket også er afsindig irriterende!), hvor det er nødvendigt at købe den blyantspidser, der passer til....men alligevel....


5. Hvid negleblyant
Hensigten med de her blyanter til neglene er at gøre det yderste af neglen hvidere ved at man simpelthen tegner nede under neglen. Jeg har rent faktisk selv prøvet det og kan derfor konkludere følgende: DET VIRKER IKKE! - godt nok blev neglen en anelse hvidere at se på, men det var et værre svineri, fordi jeg ifølge instruktionen skulle gøre spidsen af blyanten våd først, hvorved den smattede helt ud og gjorde mere end bare neglen hvid! - nærmere hele min fingerspids.
Derudover holder det ikke længere end ca. 4 sekunder, hvis man som jeg vasker hænder rigtig mange gange i løbet af en dag. Ubrugeligt bras. Så hellere en rigtig fransk manicure :)


6. Reklamer hvor der er brugt kunstige vipper

Man skal godt nok være blind på begge øjne for ikke at kunne spotte, at Eva Longoria har kunstige øjenvipper på, selvom det er en reklame for mascara. Det siger intet om, hvad produktet egentlig kan og øger bestemt ikke min købelyst.


7. Neglelak der er så dyr, at det er perverst
Det kan godt være, at der står Yves Saint Laurent på neglelakken, men 180 kr,-??!!! Come on now!
Man får kun 5-10 ml produkt, så 80 % af prisen må være alene pga. navnet. Spild af penge.


8. Øjenvippebukkere der er ligeså rasende dyre

Hvorfor i alverden skulle man dog gide at give 150 kr,- for en øjenvippebukker bare fordi der står f.eks. Shu Uemura på den, når man kan gå ned i Tiger og købe en til 10 kr,- der gør nøjagtig det samme, og endda også er lavet af præcis det samme?

9. Skønhedsjournalister, der skriver: "Den vigtigste skønhedstrend i 2011..."

Den VIGTIGSTE skønhedstrend...? Altså jeg er enig i, at udseendet (hvad enten vi vil det eller ej) er en rigtig vigtig ting her i samfundet. Moden og tendenserne siger noget om, hvad der sker i samfundet, hvordan kønnene forholder sig til hinanden osv...men det redder stadigvæk ikke verden, og det bliver aldrig ligeså vigtigt, som de små sultne børn i Afrika. Så jeg ville ønske, at skønhedsjournalisterne ville begynde at bruge et mere passende og mindre dramatisk sprog for ligesom at tage det hele ned på et realistisk niveau. I stedet kunne man jo skrive: "Den mest iøjenfaldende trend i 2011..." eller "den mest populære trend i 2011..." - og jeg er ikke engang journalist ;)



10. Øjenbryns skabeloner

Øjenbryn er forskellige fra person til person. De har aldrig samme længde eller bredde, så jeg kan slet ikke se, hvordan en skabelon på nogen måde skal være anvendelig. Et par "malede" øjenbryn er i hvert fald ikke specielt klædelige.

Jeg håber, at det har sat tankerne lidt i gang hos nogle af Jer. Der er i hvert fald visse ting, som jeg simpelthen bare ikke gider at give penge for, og som jeg ikke køber, når reklamerne for dem er retoucheret fuldstændig vildt.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar